- Prodávající odpovídá zákazníkovi za to, že dodaný produkt je ve shodě s kupní smlouvou, v souladu s ustanoveními § 2161 a násl. občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.).
- Zákazník, který je spotřebitelem, má právo uplatnit právo z vadného plnění (reklamaci) do dvou let od převzetí zboží. Pokud se vada projeví v průběhu prvních dvanácti měsíců, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud prodávající neprokáže opak (§ 2161 odst. 5 občanského zákoníku).
- Prodejce vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího podání. Neodpověď v této lhůtě znamená uznání reklamace (§ 19 zákona č. 634/1992 Sb.).
- Produkt je považován za shodný se smlouvou, pokud:
a) odpovídá popisu, druhu, množství, kvalitě a funkčnosti uvedené prodávajícím;
b) je vhodný pro konkrétní účel, o němž byl prodávající informován a který akceptoval;
c) obsahuje veškeré příslušenství a návody sjednané ve smlouvě nebo vyžadované právními předpisy. - Není-li zákazník výslovně informován o odchylných vlastnostech produktu a s těmito nevyjádří souhlas, odpovídá prodávající dále za to, že:
a) je produkt vhodný k běžnému účelu použití daného druhu výrobku, s přihlédnutím k právním předpisům, technickým normám a obvyklým standardům;
b) kvalita, životnost, funkčnost a bezpečnost odpovídají oprávněným očekáváním spotřebitele;
c) je dodán včetně obalu a návodů, které může zákazník rozumně očekávat;
d) odpovídá vzorku nebo předloze, pokud byly před uzavřením smlouvy předloženy. - Právo na reklamaci nevzniká, pokud je nesoulad výsledkem okolností na straně zákazníka – zejména v důsledku nesprávného používání, údržby, mechanického poškození nebo užívání v rozporu s určením. Přirozené opotřebení způsobené běžným používáním rovněž není považováno za vadu, například.- Rhodiové pokovení šperků (včetně bílého zlata) se může během používání postupně opotřebovat;
- Stříbro a zlato se časem přirozeně oxidují (ztmavnou a ztratí lesk).
- Matné, diamantem broušené, pískované nebo satinované zlaté šperky se mohou postupně vyhlazovat.
- Vnější vrstva stříbrných, zlatých a měděných šperků se používáním přirozeně opotřebovává. - Zákazník nemá právo uplatnit reklamaci, pokud:
a) byl před uzavřením smlouvy o dané vlastnosti výslovně informován a s ní souhlasil (např. prostřednictvím slevy);
b) vada vznikla v důsledku jednání zákazníka – např. nesprávným použitím, skladováním, přetížením nebo zásahem do produktu;
c) byl produkt používán v nevhodných podmínkách nebo v rozporu s pokyny prodávajícího či výrobce (doporučení jsou přiložena ke každému produktu a jsou k dispozici zde: https://www.gremari.cz/pages/informace-o-bezpecnosti-produktu);
d) vada vznikla v důsledku vnějších událostí, za které prodávající nenese odpovědnost. - Zákazník by měl prodávajícího bez zbytečného odkladu po zjištění nesouladu informovat a uvést jeho povahu a projevy. Opomenutí této povinnosti může vést ke ztrátě nároku na reklamaci dle § 2172 občanského zákoníku.
- Reklamace lze podat v jakékoli formě – písemně na adresu sídla prodejce, e-mailem na adresu otazky@gremari.com, prostřednictvím chatu nebo telefonicky na čísle +420228886196 Pro urychlení vyřízení reklamace doporučujeme uvést:
a) údaje o reklamovaném zboží a datu zjištění vady,
b) požadavek na odstranění vady nebo jiné řešení,
c) kontaktní údaje zákazníka. - Je-li nutné doručit zboží zpět prodávajícímu za účelem posouzení reklamace, nese náklady na dopravu prodávající. Se zbožím by měl zákazník zaslat doklad o koupi (např. potvrzení o převodu z banky) a reklamační formulář nebo písemný popis vady. Zákazník odpovídá za řádné zabalení zboží tak, aby nedošlo k jeho poškození při přepravě.
- Prodávající nepřijímá zásilky na dobírku. Vrácení zboží se provádí prostřednictvím poboček Zásilkovna. Zákazník je povinen zboží řádně zabezpečit, doručit na vybranou pobočku Zásilkovna a uvést kód pro vrácení zboží přidělený prodávajícím.
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace (včetně jejího obsahu, data a kontaktních údajů zákazníka) e-mailem na adresu uvedenou při objednávce.
- V případě uznání reklamace má zákazník právo na opravu nebo výměnu produktu. Není-li to možné, má právo na přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o podstatnou vadu, dle § 2170 a 2171 občanského zákoníku.
- Prodávající se k reklamaci vyjádří do 30 dnů od jejího obdržení. Pokud tak neučiní, vzniká zákazníkovi právo na odstoupení od smlouvy nebo požadavek na přiměřené snížení ceny, dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Zákazník, který zakoupil produkt v souvislosti se svou podnikatelskou činností (tedy není spotřebitelem), má právo reklamovat zboží podle platných právních předpisů. Odpovědnost prodávajícího vůči těmto zákazníkům za vady výrobku je omezena pouze na odstranění vady nebo výměnu za bezvadný produkt, dle volby prodávajícího. Prodávající je povinen tak učinit bez zbytečného odkladu. Dále je oprávněn od smlouvy odstoupit a vrátit zákazníkovi zaplacenou částku. V ostatním rozsahu je odpovědnost prodávajícího za vady vůči podnikatelům vyloučena.
- V případě kladného vyřízení reklamace vrátí prodávající zákazníkovi do 14 kalendářních dnů zaplacenou částku včetně ceny zboží, standardních nákladů na dopravu a nákladů na zpětné zaslání zboží, stejným způsobem, jakým byla platba provedena, prostřednictvím služby Shopify Payments.